Amo Argentina - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Lotte Simon - WaarBenJij.nu Amo Argentina - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Lotte Simon - WaarBenJij.nu

Amo Argentina

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

21 Februari 2007 | Argentinië, Córdoba

Nou weer een verhaal(tje) hoor, haha! Ik hoor elke keer weer dat mensen het zo leuk vinden om te lezen maargoed heb helemaal niet meer veel tijd om op internet te zitten! Toch zal ik weer eens vertellen wat ik de afgelopen maand heb gedaan(VEEL)!! Haha. Okay, Ik pak nu even mijn agenda erbij want ik weet het zelf allemaal niet eens meer, haha!

Laatste wat ik had verteld was dat ik naar Achiras was gegaan het weekend van 12 Jan.! Dat was echt zo ontzettend leuk dat mijn familie(eerste fam.) vroeg of ik zin had om de week daarop weer te gaan: ZEKER!! Dus dat weekend (19jan.) ben ik weer gegaan, weer lekker in de zon gelegen aan het riviertje, gezwommen, paard gereden door het campo en gekaart(wat ze hier allemaal doen als ze in een campo zijn haha en ik vind het echt leuk zo met z n allen kaarten!). We zijn ook naar La Doma geweest. Echt GEWELDIG. Dat is een wedstrijd waarbij mannen zo lang mogelijk op een paard moeten blijven zitten en tegelijkertijd ook moeten zorgen dat het paard zo wild mogelijk doet!! Echt geweldig om te zien! Op een gegeven moment viel een man eraf maar hij zat nog vast met zijn voet!! Dus hij werd nog 150 meter over de grond gesleept. Of een andere man die eraf viel en het paard viel op hem!! Te gevaarlijk dus. Er staat wel een ambulance die er gelijk aan kwam rijden. Er liepen ook allemaal gaucho s rond. Vroeger sliepen de gaucho s in een heel klein huisje zonder licht & gas midden in een campo(heel groot stuk terrein) en hun leven is zorgen voor het terrein en de dieren. Nu zijn er niet meer echte echte gaucho s maar toch kleden veel mannen zich nog wel zo. Ze hebben ook allemaal ontzettend mooie leren laarzen, haha! En ik zag laarzen van een gaucho die ik echt wilde hebben. Uiteindelijk heb ik even met hem onderhandeld en heb ik de laarzen van hem gekocht haha! Die maandag ben ik met mijn gastzussen (18 en 23) en het vriendje van mijn gastzus naar een vriend van hem geweest die in die maand met zijn ouders in hun campo zat. We hebben met zijn ouders een ontzettend lekkere asado gegeten(barbeque met VEEEL vlees). Hij speelt ook polo dus we hebben even op zijn paarden polo geoefend, haha echt super leuk!! Eind van de dag naar huis!! Was ook weer een zeer leuk weekend!

Die week daarna ben ik met mijn familie waar ik dus nu inzit naar Buenos Aires geweest! We gingen in Bs As mijn gastzus uitzwaaien die nu voor een jaar in Duitsland zit. Toen we zaterdag ochtend wegreden moesten we allemaal huilen. Haar vriendje was er ook om haar uit te zwaaien en het was allemaal wel erg triest! LANGE reis en om 22:00 kwamen we aan. Daar sliep ik met mijn gastbroer en zusje in het huis van hun neefjes die ook in een country wonen. De country in BS AS is echt heel anders dan hier in Cordoba! Hier in Cordoba zijn er heel veel bomen en is het echt een soort bos waar alle huizen in zijn gebouwd. Maar in Bs As was het vlak en bijna geen bomen te zien. We zaten in Pilar en de andere helft van de fam. Zat in Tigre bij de zus van mijn moeder. Dat zijn de rijke buurten van Bs. As.
Haha mijn verhaal wordt weer lang...!!

Zondag hebben we met de hele familie een Asado gehad, gezommen getennisd en het was echt een familie dag. Die maandag zijn we naar het vliegveld gegaan om mijn gastzusje Coty uit te zwaaien. Dat was natuurlijk ook weer slikken maar toch toen we weg gingen van huis die zaterdag was het triester! Daarna naar het grootste shopping center van Zuid-Amerika geweest(Unicenter). Dinsdag zijn we naar Temaikén gegaan. Dat is een grote dierentuin. Echt super mooi, gezellig en weer een leuke dag gehad. Woensdag hebben we ons erg vermaakt bij onze neefjes thuis en zijn we in de middag met een bootje door de wateren gegaan van de Tigre!! Donderdag zijn we naar een groot pretpark gegaan hier, haha dat wilde mijn zusjes heeeeeeel graag en eigenlijk was het wel heel erg leuk haha!! Maar het was zooo ontzettend warm. We gingen vroeg om 10 uur en tot 15:00 uur want we moesten weer terug naar Cordoba!

Haha ik doe echt te veel dingen hier okay... toch ga ik verder met mijn verhaal!

Die vrijdag naar Carlos Paz(zitten deze tijd veel vakantiegangers en er zijn ook veel discotheken hahaha) gegaan waar een vriendinnetje zat met haar familie. Daar gefeest en ons goed vermaakt!! Zaterdag ben ik in de middag naar Rio 2e gegaan. Ook een dorpje uurtje van Cordoba. Daar sliepen we met de hele familie bij vrienden van hun. Die avond ook met z n allen(gastbroer, 2 meisjes van de familie waar we zaten en nog een vriendinnetje van mij) uitgegaan in Carlos Paz. Om 10 uur in de ochtend zaten we in de bus terug van het uitgaan!! Ik was natuurlijk ontzettend moe dus ik sliep en in de tussentijd heeft iemand mijn mobiel gestolen: .

Weekend daarna met mijn familie naar Icho Cruz gegaan. Ook een campo met een rivier waar iedereen lekker in zwemt! Maar ik heb dat weekend alleen mijn bed gezien want ik was ziek!!
Heb vorige week EINDELIJK wat nederlands gebakken haha. Mijn gastmoeder was jarig en ik heb een appeltaart gemaakt.

Nou volgens mij lezen jullie allemaal dat ik me hier zeer goed vermaak! Heb het echt heel erg naar mijn zin en wil nu echt nog niet terug! De tijd vliegt ook voorbij!! Vrijdag vertrek ik naar Bs As want mijn familie komt dan naar Argentinie!!!!!!!!! Echt heel erg veel zin in! Jullie krijgen daarna natuurlijk weer te lezen wat ik allemaal heb gedaan!! Haha ok, volgens mij heb ik nu wel genoeg geschreven!

Dikke kus voor allemaal en weer bedankt voor alle berichtjes!!

  • 21 Februari 2007 - 17:49

    Olav (counselor):

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Arg. en vooral in Cba.!!

    Tot snel.

    Beso,
    Olav

  • 21 Februari 2007 - 18:02

    Yvon:

    Hee lieve Lot,
    Je vertelde over de mail al dat het zo top is daar, maar dit klinkt wer supergaaf! Heel veel plezier met je familie de komende 2 weken en spreek je gauw weer! Dikke kus Yvon!

  • 21 Februari 2007 - 19:10

    Xxxxxxmamaxxxxxxxx:

    Lieve schat,
    tot heel erg gauw. We hebben er allemaal reuze veel zin in om je weer te zien. Hopelijk herkennen we je meteen, doe anders een roos in je gesteilde haar.

  • 21 Februari 2007 - 21:09

    Siemen De Jong:

    Weer een fantastisch enthousiast bericht van je Lotte. Betekent altijd leesplezier voor me. Gebied van Tigre en al dat water en snelle watertaxi's ken ik nog van een bezoek aan Bs A twee jaar geleden toen ik bij mijn dochter was. Die woont nu in Bariloche. Binnenkort kan je marloes denk ik verwelkomen. De nodige akties zijn ondernomen om haar van District te laten veranderen.

    heel veel plezier en een fantastische tijd toegewenst.

    Siemen

  • 22 Februari 2007 - 09:05

    Carlijn:

    heey lotje, super leuk om (eindelijk;)) weer wat van je te horen! je moet maar snel een keertje mailen als je tijd hebt! en ik wens je natuurlijk ook super veel plezier met je familie in argentinie

  • 22 Februari 2007 - 19:58

    Channy:

    hey darling, nou ik heb weer met smart op je avonturenverhaal gewacht.

    En ik heb weer met volle teugen genoten van al je avonturen.

    Ik heb je mammie en papie nog gezien 3 dagen geleden en ze vertelde dat ze vandaag naar je toe zouden gaan.

    Heel veel plezier in het weerzien van je mams en paps, en geniet ervan.

    hele dikke kus van channy

  • 22 Februari 2007 - 20:22

    Karlijn:

    Hee lotte!
    Je doet echt heel veel, leuk hoor! onder spaanse les op hyves haha!
    Ik ben deze week voor t eerst weer bij jou thuis geweest! ik was bij nicky geweest en heb toen merle en je broertje na hockey gebracht:)
    nou we mailen snel en heeel veel plezier met je fam (uit nederland)!!
    dikke kussen!

  • 23 Februari 2007 - 11:07

    Marlie:

    Chica!

    Leuk, weer een berichtje!
    Super (alweer) die verhalen! En je doet echt veel leuke dingen! Als het goed is ga je vandaag naar Buenos Aires om je familie op te wachten! Heeeeeel veeeeel plezier!

    x

  • 23 Februari 2007 - 12:24

    Kimmetje:

    Holadiee Lottie!!!

    Leuk hoor allemaal, Cordoba heeft toch eigenlijk zo veel meer dan wat ik dr tot nu toe van gezien heb zeg haha! Maar vandaag lekker naar je family! Ik heb net half uur geleden mn pappie en mammie weer uitgezwaaid. Heb echt superweekje met ze gehad! Dus nu jij lekker! Na heeeeel veel plezier en spreek je snel!
    xxxxxxx

  • 24 Februari 2007 - 10:12

    Carin:

    Lieve lotte!
    Echt goed om te lezen dat je het nu zo naar je zin hebt en nog lang niet terug wilt! Heel veel plezier met je familie, geniet ervan!
    Beso beso

  • 02 Maart 2007 - 12:00

    Gian Battista:

    Eii Lotte!
    Veo que te estas divertiendo como yo aca en la otra parte del pais! Ahora tambien mi flia viene, vienen el 7 de Marzo..que emoción!!
    Bue, te dejo muchos besos y un abrazo fuerte..

    Nos vemos pronto!
    xx Gian

  • 08 Maart 2007 - 12:06

    Mariet:

    Lieve Lotte,

    Ben je eigenlijk nog wel van plan terug te komen? Niet de angst van je moeder uit laten komen en aan een knappe Argentijn blijven hangen en in Argentinie blijven hoor!

    Heerlijk dat je zo geniet. Veel plezier met de familie nog deze week.

    liefs Mariet

  • 21 Maart 2007 - 16:45

    Michiel:

    hee lotte hoe is het? je vermaakt je goed daar geloof ik. He maar ik vroeg me af, via welke organisatie ben je daar gekomen in Cordoba, want wil daar ook naartoe. Ben al me Spaans alweer kwijt sinds calella;) ik hoor het en misschien spreek je op msn. beso michiel

  • 01 April 2007 - 05:34

    Kimmetje:

    Jezus lot, wordt t niet eens tijd voor nieuw berichtje of zo haha! Alles lekker verder? Ok, niet lachuh, maar weet niet of ik baantje heb in Spanje maar heb in impulsieve actie gewoon ticket naar Barca geboekt. We zullen dus wel zien, ga daar gewoon 2 maandjes heen. Daarna lekker met me family on vacaciones en dan nog ff zeilles geven. Debiele zomer dus haha. Na, spreek je snel en ik wil foto's zien!!!!!!!

    Besito!!!

  • 13 April 2007 - 08:42

    Janice:

    heej lieverd, je moet weer snel weer verhaaltjes schrijven op je site is weer veels te lang geleden;). hoe gaat het nu met je? met mij prima:). kusje(K) Janice

  • 06 Mei 2007 - 21:33

    Janen Anne.Verhoeven:

    Hallo Lotte,
    type je naam in op Google, en kom direct op deze site. Zonder alle verhalen helemaal te hebben gelezen is wel duidelijk dat je het prima naar je zin hebt. Je hebt er zelfs voor gekozen later terug te reizen. Je ouders en A-F, Y en M zijn in een paar weken ok enthousist geraakt van Argentinie. Ze waren vooral onder de indruk van je goede Spaans. carlijn is op dit moment, zelf met de auto, naar Bruins. Kortom, hier gaat alles door. Nog heel veel plezier.

    Jan en Annette

  • 12 Mei 2007 - 18:38

    Lucas:

    hey lieve lotte, sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen. maar zaken lopen zoals ze lopen en in ons geval stonden de zaken gewoon even stil. niks aan de hand, gewoon een kwestie van even diep ademhalen en je ogen dicht doen en de eerste stap nemen. daarna de volgende en je bent weer aan het lopen. zo dat is eruit en we zijn weer helemaal bijgepraat! hoorde dat je volgend jaar misschien ook naar het amsterdamsche komt!lijkt me gezellig! stuur maar gauw een berichtje terug, al vraag ik me af of dit berichtje je tijdig zal bereiken, misschien bereikt het je wel niet. in ieder geval, nog een hele fijne tijd en tot snel!dikke dikke zoen

    Luc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Heey mensen! Ik ga voor een jaar naar Argentina! Ik maak een leuke site zodat jullie kunnen zien wat ik beleef en daar zoal doe! Kusss

Actief sinds 03 Juli 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 32266

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: