Heeey Lieve mensen!! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Lotte Simon - WaarBenJij.nu Heeey Lieve mensen!! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Lotte Simon - WaarBenJij.nu

Heeey Lieve mensen!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

17 Januari 2007 | Argentinië, Córdoba

Nou allemaal een heel erg gelukkig nieuw jaar en ik hoop dat jullie een fijne kerst hebben gehad!!
Ja sorry is wel beetje laat he... maargoed beter laat dan nooit! Ik heb zoveel gedaan en ik lig dus ook weer heel erg achter met mijn site... Nou ik zal proberen alles te vertellen wat ik de laatste tijd heb gedaan(waarschijnlijk onmogelijk)!!

De week na Buenos Aires was de laatste week in de familie Recalde. Ik had van mijn familie in Nederland een pakket gekregen met perpernoten, chocolade letter, muntjes van chocola en nog wat sinterklaas dingen! Die dingen heb ik samen met mijn familie hier opgegeten op 5 december!! In deze week veel gezwommen met vrienden want het was erg warm!! Afscheid genomen van Laris.. Zij ging weer verder reizen! Erg jammer maar we gaan elkaar zeker wel weer zien in Nederland!
Ik ben die zaterdag(9 dec.) met mijn taleninsituut naar een campo geweest. Campo is zegmaar heel groot stuk grond met huisje erop en deze campo had ook een riviertje en paarden! We gingen met iedereen die les heeft daar van rotary. Was echt super mooi. Gezwommen in het riviertje, heerlijke asado gegeten en natuurlijk paard gereden. Had ik al heel lang niet gedaan maar was weer super leuk!!
De volgende dag was het wissel van familie... Ik zag er wel beetje tegenop omdat je net zegmaar helemaal gewend bent en dan moet je wisselen. Maar ik ben heel erg blij met deze nieuwe familie! Echt een hele leuke fam. Met een 3 zusjes, 6,13 & 17 en een broertje van 16. Mijn gastzus van 17 gaat eind januari een jaar naar Duitsland! Maar het is echt een hele gezellige fam. Er zijn altijd mensen in huis net zoals dat bij ons in Nederland is haha. Ik woon in een Country nu. Dat is een groot afgezet gebied met allemaal hele grote huizen erin. Het is allemaal bewaakt dus zeer veilig! Die week daarop waren er allemaal dingen in de avond. Een diploma uitreiking in het Sheraton wat ook weer apart is om te zien, de volgende dag een musical van een engelse school waar mijn zusjes naartoe gaan, avond daarna gegeten met mijn hockeyteam bij een meisje uit het team(erg gezellig!) En die vrijdag(dag daarna) had ik examen Castellano(spaans)!! Is wel goed gegaan-->8!!!
En die zaterdag(16 dec.) was er een eindfeest van de school van mijn gastzus. Was ook super leuk! Je zag gelijk dat dit geen publieke school was. Alle mensen zagen er heel mooi uit, waar het feest werd gehouden was ook super mooi en het eten(eerst eten en daarna feest) was ook erg lekker!!

oow... mensen ik kan echt niet alles beschrijven wat ik allemaal heb gedaan! Wordt het verhaal VEEEEELS te lang!

Nougoed, in de Country zit ook een tennisbaan en zwembad(hoewel de meeste mensen z n eigen zwembad hebben..) Ik tennis hier met mijn gastbroer, zwemmen met iedereen en er komen vrienden langs om te zwemmen!
Ik heb een heel goed vriendinnetje uit Denemarken maar die had al 5 maanden lang heimwee en die heeft besloten om dus terug naar huis te gaan... afscheid was echt moeilijk weer!

Mijn zusjes van 6 en 13 gaan naar arabische dansles. Haha was echt leuk, ik heb ook mee gedaan:p!
En dan de 24 van december was het hier voor iedereen kerst!! Ze vieren het hier zegmaar alleen in de avond en dan sommige families hebben de volgende dag nog een lunch samen met de familie. Ik was naar mijn eerste familie gegaan. Grote tafel buiten gezet om aan te eten want het was echt heeel erg warm! We begonnen met eten toen iedereen(20 man) er was(11 uur) en er waren allemaal verschillende koude dingen! Ze zeggen: Ja het is te warm met kerst om warm te eten.. haha Was een aparte maar hele gezellige kerst. Om 12 uur wordt er vuurwerk overal afgestoken! Ondertussen komt de kerstman langs en legt alle cadeautjes onder de kerstboom! Na het vuurwerk worden dus alle cadeautjes uitgepakt! Daarna wordt er door iedereen nog goed doorgedronken!! En toen om 3 uur begon he topeens heel had te regenen... Echt jammer want ik had met vrienden kaartjes gekocht voor een feest op een rugby veld.. Nou dat ging dus niet meer door, want als het hier regent, regent het ook heeeeeel hard! Om 4 uur werd ik opgehaald door mijn gatsmoeder(die ik nu heb) en ben ik met mijn gastzus naar een vriendinnetje gegaan en waren daar vrienden gekomen en hebben we beetje gekletst, gedronken tot 8 uur! Was allemaal erg gezellig maar wel erg jammer van het feestje! Volgende dag had ik bij mijn familie van nu zegmaar nog een grote lunch van alles wat over was van de vorige avond!

Deze week((25-30 dec.) beetje gerelaxed, gezwommen uitgeweest etc. Vrijdag was dan het feest wat eigenlijk bedoeld was voor kerst. Ik was met vriendinnetje en mijn gastbroer daar naartoe geweest, en daar hadden we dan met anderen afgesproken! Was uiteindelijk heel erg leuk feest! Ontzettend veel mensen echt heeeeeel veel! En om 6 uur moesten we naar huis omdat iemand wat in het drankje van een vriend van mijn gastbroer had gedaan. Dat was echt heel eng want hij zag allemaal raaaare dingen!
Nougoed half 7 thuis(30e van december) En toen was het die dag natuurlijk beetje uitrusten voor oud en nieuw natuurlijk!!
Nou nieuwjaar gaat hier eigenlijk bijna hetzelde als kerst. Om half 11 gaat iedereen eten, en om 12 uur wordt er weer vuurwerk afgestoken! Aftellen doen ze hier niet echt aan... Dat miste ik wel dus ik ben maar gaan aftellen en toen deed iedereen wel mee haha! Daara werd er veel champagne op tafel gezet, gedanst, zoetigheid gegeten en om 2:30 ging ik naar de discotheek. Dit was erg vroeg... Om 4 uur werd het namelijk pas echt druk! Maar het was een heel goed feestje tot vroeg in de ochtend 8:30!!
Dinsdag(2 jan.) was Marloes met haar familie in Cordoba. Zij komt hier waarschijnlijk ook wonen omdat Dolores toch niet echt heel erg leuk is.. Haar familie wilde dus wel even zien waar ze zou komen te wonen! Was heel erg gezellig met ze! Lekker gelunched, city tour gehad, in de avond met Olav(counselor die dan ook counselor van marloes wordt) uiteten geweest. De volgende dag zijn we naar Carlos paz geweest. Daar rondgereden en gekeken ook weer lekker gelunched en veel gekletst natuurlijk! Om 6 uur heb ik ze dag gezegd op het vliegveld van Cordoba! Waren 2 gezellige dagen met de familie van Klaveren! In de avond had ik een verkleedfeestje, ERG leuk ook!

Vrijdag(5 jan.) moest ik dag zeggen op het vliegveld aan 2 hele goede vriendinnetjes ook uit Nieuw-Zeeland! Echt moeilijk elke keer weer dag zeggen.. zeker als je niet zeker weet of je ze ooit weer zal zien!

Kim was ook weer even een paar daagjes in Cordoba dus die heb ik ook weer gezien! Uiteten geweest samen met nog 2 vrienden van haar en uitgeweest! Zondag ook tegen haar dag gezegd, maar haar zie ik zoiezo ook weer in Nederland!!

Ik ben afgelopen vrijdag(12 dec.) ochtend met mijn eerste familie naar Achiras gegaan tot gister! Zij hadden ook vrienden uitgenodigt die tot zondag bleven! Achiras is een dorpje 4 uur van Cordoba. Mijn eerste familie heeft daar een campo. Ook met een rivier waar iederen zwemt en ze hebben paarden. Echt het is zo mooi allemaal. De rotsen, kleinde watervalletjes, veel groen, ik heb ook weer paardgereden, lekker gegeten, uitgeweest en alles met GEWELDIG weer!!

Ik begin steeds meer van Argentinie te houden. Het is zo ontzettend mooi allemaal! Het land heeft echt ALLES!!!! Geweldig heb ik het hier. Ben echt blij dat ik hier een jaar zit. Mijn eerste maand was moeilijk. Maar nu ben ik hier echt heel erg gelukkig! Ik ga volgende week met deze familie naar Buenos Aires om mijn gastzus daar uit te zwaaien op het vliegveld en dan komt mijn familie alweer over een maand! De tijd vliegt hier ook echt!

Nou heel erg bedankt weer voor alle leuke berichtjes!!!!! Hoop dat het niet een TE lang verhaal is geworden...

Dikke kusssss
ps: ik kreeg commentaar op de Sean Paul die een berichtje had geschreven haha, maar dat is een vriendinnetje van mij hier!

  • 17 Januari 2007 - 18:23

    Siemen De Jong:

    Hoi Lotte,

    Altijd weer een genot om de enthousiaste verhalen te lezen. Ook goed om te horen dat Marloes richting Cordoba gaat. Maak er wat moois van. Zag vanmorgen op de TV dat onze hockey dames in Arg. van het gastland gewonnen hadden met ook eigenlijk een goal die afgekeurd had moete worden.

    Heel veel plezier toegewenst en doe de groeten aan je gastfamilie en aan de counselor (Olav).

    Siemen de Jong

  • 17 Januari 2007 - 18:39

    Mirry:

    hey lot!:D
    ik heb er zo'n zin in dat we naar je toe gaan!
    maar ik mis je wel.
    die tango foto's zijn ook mooi helemaal met de rug naar achteren : P oh ik heb ook zin om in een lekker zwembad te duiken maarja daar is het hier nog een beetje te koud voor. hoeveel garden is het daar? nou dikke kus van je zusje mirry!(K)(K)(K)


  • 18 Januari 2007 - 08:32

    Vincent:

    Lieve Lot, ik kan me goed voorstellen dat al dat afscheid nemen vervelend is... "Iets" in het drankje van iemand klinkt eng inderdaad! The country side klinkt goed, doet me weer denken aan mijn tijd in Australie:) Geniet er nog maar ontzettend van, want het is zo voorbij!!!! XX

  • 18 Januari 2007 - 10:43

    Marit:

    Hee lieve Lot,
    dankje voor je krabbels! En hier dan mijn bericht, je verhaal klinkt echt supergoed! Lekker weer, leuke mensen, kan niet beter toch? Heel veel plezier de komende tijd en ik wacht al op je volgende verhaal! Enjoy it!
    Liefs Marit

  • 18 Januari 2007 - 11:39

    Carlijn :

    heey lotte, ik heb je al te lang niet gesproken! ik schaam me er wel een beetje voor leuk om te horen dat je het echt zo goed naar je zin hebt. en zou snel contact met je opnemen xxx kusjes

  • 18 Januari 2007 - 13:17

    Marliene:

    Hee lot!
    Wat een coole verhalen allemaal, sjee. Echt goed dat je het zo leuk hebt!
    Nog heeel veeeel plezier!!
    Liefs und xx

  • 18 Januari 2007 - 16:24

    Laura:

    Heey Lot, wat super leuk dat je het zo naar je zin hebt! wordt nog moeilijk om afscheid te nemen van Argentinie en weer naar het koude kikkerlandje te gaan als ik deze verhalen zo lees!heel veel plezier en ik spreek je snel weer eens! xx uit Leiden

  • 18 Januari 2007 - 20:34

    Bianca Van Klaveren:

    Ola Lotte,
    Heb ik toch nog wat spaans geleerd tijdens onze vakantie in Argentina. Het is bij jou ook één groot feest, leuk hoor. Voel me zelfs een beetje een Argentijnse als jij over plekjes praat, waar wij ook zijn geweest. Moet nog steeds een beetje bekomen van het tijdverschil. Doe je gastouders en olav de groetjes van ons. En ik weet zeker dat je straks met je eigen gezinnetje, net zo'n toptijd zult hebben, als dat wij met onze Marloes hebben gehad.
    Meisje geniet van iedere dag, want voor je het weet zit het erop. Dikke kus van ons allemaal, chauu Bianca

  • 18 Januari 2007 - 20:57

    Karlijn:

    hey lotte!
    Je verhaal klinkt heel goed! Leuk om te lezen! Ik ga je snel weer een keertje mailen.
    Kusjess

  • 18 Januari 2007 - 21:25

    Chantal Simon:

    Hey lieverd, nou wat een verhaal zeg , hihihihih mijn god. ik ben er helemaal ondersteboven van. je hebt super leuke foto's. nou lot in deze periode van je leven leer je wel heel veel en zie je vooral ook veel en je maakt natuurlijk heel veel plezier. echt superrrrrrrr . een dikke kus channy

  • 19 Januari 2007 - 21:58

    Pieter:

    heeey lot! wow lang niets van me laten horen, sorry! Wat een gekke verhalen allemaal joh. Heel erg leuk om het te lezen, het lijkt al zo lang geleden dat we in de bus ons laatste (gekke) gesprek hadden haha. Ik zit nu in Swiss, het is hier echt super. Echt 1 grote party, alleen het weer is best klote, heel weinig sneeuw... Gelukkig zijn de voorspellingen goed! We moeten weer snel meeten als we weer terug zijn! Veeeel plezier nog, en de gekke verhalen/foto's staan (deels;)) op pietenbel.waarbenjij.nu. Kus!!

  • 19 Januari 2007 - 22:00

    Pieter:

    hoe is je spaans trouwens?! X

  • 19 Januari 2007 - 22:00

    Pieter:

    hoe is je spaans trouwens?! X

  • 20 Januari 2007 - 12:38

    Marlie:

    Hai meis!

    Oh wat een leuke verhalen weer! Ik mis Cordoba wel hoor! Zit ik hier in Nederland in de regen... aargh... Echt super om te lezen dat je het daar zo leuk hebt!

    De afgelopen twee weken kon ik invallen op een basisschool! Dat was wel heel leuk, en zo heb ik ook weer een beetje geld kunnen verdienen! Over twee weken begint mijn studie weer, maar daar heb ik ook wel zin in. Lekker weer het studentenleven van Utrecht in!

    Beso!

  • 17 Februari 2007 - 12:55

    Pieter:

    ik ben jaloers... :P
    Veel plezier nog Lot!
    x pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Heey mensen! Ik ga voor een jaar naar Argentina! Ik maak een leuke site zodat jullie kunnen zien wat ik beleef en daar zoal doe! Kusss

Actief sinds 03 Juli 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 32268

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: