Zuid-reis & BA!!! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Lotte Simon - WaarBenJij.nu Zuid-reis & BA!!! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Lotte Simon - WaarBenJij.nu

Zuid-reis & BA!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

24 November 2006 | Argentinië, Córdoba

Heeey mensen
ja ik heb alweer heel lang niks geschreven en dat is erg want nu heb ik TE veel te vertellen over wat ik deze laatste 5 weken heb gedaan!! Nou ik zal het wel beetje kort houden!!
Nou na het weekend met Donna en Herman in Buenos Aires ging ik dinsdag middag op zuid-reis. Ik moest gedag zeggen tegen Kim, Marlie & Carin want die zouden er niet meer zijn als ik terug zou komen. Dit was natuurlijk wel even een moeilijk moment!! Maargoed het is wel fijn te weten dat je ze in NL zo kan opzoeken!
Nou dinsdag om 12 uur met 55 man in de bus op naar het eerst plekje in Patagonie--> Puerto Madryn. Daar zijn we op een boot geweest en hebben we walvissen van heeeeel dichtbij gekeken!! Daarna zijn we naar een andere plek geweest waar we pinquins gezien hebben en waar toevallig ook orka s te zien waren! Dit was heeel speciaal dus dat was natuurlijk ook heel vet. Ja de zuid-reis was zoooo ontzettend mooi en zoo leuk, ik kan het niet beschrijven, haha!! nougoed ik zal even verder vertellen waar ik nog meer ben geweest!(de balangrijkste plekken dan:)) Na puerto Madryn zijn we verder gereden naar het zuiden naar Calafate. Deze plek had een heeele grote gletscher. Dat was ook zoo ontzettend mooi en daar hebben we dus op gelopen! GEWELDIG!!!! En zoiezo in het zuiden is alles veel groener dan hier meer in het noorden!! Alles de omgeving ziet er ook gewoon heel mooi uit met bergen en sneeuw op de toppen! Daarna zijn we van Calafate naar ''het einde van de wereld'' gereisd. Dit is Ushuaia! Maar daarvoor moesten we wel eerst via chili. Want vanaf chili moesten we dan de veerboot nemen.(kijk maar even op de kaart;)) Nou WAT EEN GEDOE bij de grens zeg! We hebben daar echt 4 uur staan wachten. Honden werden de bus in gelaten om te ruiken of we geen kaas, ham, melk, fruit nou allemaal dat soort dingen mee hadden! Daarna moesten we allemaal met ons paspoort naar binnen en met onze handbagage. Nou EINDELIJK na 4 uur mochten we door chili. Maargoed nu krijg je dus dat je ook weer UIT Chili moet. Dit duurde ook weer een EEUWIGHEID! In Ushuaia was het uitzicht en alles ook weer ontzettend mooi! En we zijn daar naar een park geweest maar dat was niet zo heel intressant(veel bomen en wel mooie natuur maar verder voor ons zijn die boottochtjes leuker:))! De avond dat we in Ushuaia waren waren er ook 4 meisjes jarig! Dus daar hebben we natuurlijk wel even een feestje voor gebouwd! Na Ushuaia zijn we zegmaar aan de terugreis begonnen naar boven. We zijn eerst naar Esquel gegaan. Ook een heel mooi klein plaatsje in Patagonie. Een dorp en het enige wat je ziet als je een rondje draait zijn bergen met net dat kleine beetje sneeuw op de toppen. Daar zijn we ook weer naar een park geweest waar we ook muurbeschilderingen van vroeger hebben bekeken. Nougoed, na esquel zijn we naar Bariloche gegaan. DE uitgaansplek voor jongeren. Elke eindexamenklas gaat daar naartoe aan het einde van het jaar voor een week. Daar zijn we op een boot geweest en zijn we over een meer gaan varen en zijn we bij een eiland gestopt om daar wat rond te lopen. Ja ik kan gewoon niet beschrijven hoe mooi het allemaal is! En ik heb natuurlijk heeeel veel foto s maar dan nog moet je er zijn geweest om te zien hoe mooi het is. En dan zit je ook nog eens met allemaal jongeren van dezelfde leeftijd en dan heb je inderdaad ook nog eens heel erg veel lol!!! Maargoed na Bariloche zijn we naar San Martin de los Andes gegaan. Dit was onze laatste stop en daar zijn we ook maar anderhalve dag gebleven. Beetje uitgerust en er was ook een heel groot meer waar ik met vrienden ben gaan kajakken! De reis in totaal duurde 18 dagen! En ik heb zoo veel mooie dingen gezien en gedaan! Ik kan er eigenlijk niet over ophouden en ik kan nog veel meer dingen beschrijven en vertellen, maar dan gaat het verhaal waarschijnlijk erg saai worden!! Ik hoop dat de foto s ook al heel veel zeggen!!

Nu weer naar Buenos Aires... Anderhalve week alweer na de zuid-reis ben ik naar Buenos Aires gegaan. Daar had ik afgesproken met Marloes(nu nog en dolores chica;))en haar familie! Ik kwam donderdag avond aan en wat deden we natuurlijk als eerst.. De mooie shopping malls bekijken, haha! De volgende dag zijn we naar.. JAJA de Black Eyed Peas geweest! Die hielden een concert!! Echt zoooo ontzettend vet he! Ik vond ze al vet maar ik ben nu helemaal fan! Ze maken er gewoon echt een hele show van! Marloes en ik stonden best dichtbij in het begin VOORDAT het was begonnen. Maar toen werden we al bijna plat gedrukt wat op een gegeven moment wel eng werd, dus zijn we maar wat naar achter gegaan. We stonden nog steeds dichtbij maar er werd gelukkig niet zoveel meer geduwd etc. Nou die avond was echt GEWELDIG ook. Trouwens ik snapte de Argentijnen niet zo goed.. Marloes en ik stonden helemaal uit ons dak te gaan en te schreeuwen en die Argentijnen om ons heen waren maar een beetje stilletjes bij ons..maargoed..
Hier in Argentinie doen ze niet echt aan een lekker ontbijt, dit misten Marloes en ik wel heel erg dus zijn we elke ochtend HEERLIJK gaan ontbijten!! We hebben ons trouwens ook al wel heel erg goed aangepast aan de eettijden hier. Zo zaten Marloes en ik als laatste 2 om 2 uur snachts nog aan ons toetje in het restaurant:)! We zijn nog naar de markt geweest wat ook heel leuk was. En wij als echte Nederlanders hebben niet veel gekocht maar wel veel gekeken;)! Dit was echt een super leuk lang weekend met Marloes!Gechilled, geshopt, leuke avonden gehad en veel lol gehad!!En dus hoop ik dat we het snel weer kunnen doen en dan moeten we eigenlijk wat meer cultureels gaan doen:p! Dus daarvoor gaan we allebei even de Lonely planet kopen, haha!!!

Nou bedankt alvast weer voor de leuke berichtjes!!!

Beso Grande!

  • 25 November 2006 - 04:49

    Vincent:

    Hey lieve Lot,
    Als ik het goed begrijp is Marloes Nederlands? 18 dagen rondreizen, dat is toch geweldig! Fotos zijn inderdaad fascinerend! Ik heb nog even een vraagje, wat is het modaal inkomen in Argentina en is het scholensysteem net zoals bij ons in nederland opgedeeld in verschillende "levels" (mavo, havo, vwo enz.)? Plaats even een reactie want ik ben erg benieuwd! Dikke kus vanuit Australie!

  • 25 November 2006 - 09:31

    Yvon:

    Wauww dat klinkt echt geweldig!Patagonie is ook wel eens in RTL Travel geweest haha,en jij ziet het nu allemaal in het echt!Echt gaaf dat je het zo naar je zin hebt.Dikke kus van mij!

  • 25 November 2006 - 11:39

    Carlijn:

    heey lieve lotte!! leuk om eindelijk je zuid rijs verhaaltjes uitgebreid te horen. nou we skypen nog wel ;)
    dikke kuss

  • 26 November 2006 - 05:35

    Vincent:

    Inderdaad, nog iets meer dan een maand te gaan... Mijn laatste maand hier is vakantie. Op 4 december ga ik dus naar Darwin en doe ik een Contiki tour naar Uluru en Alice Springs... Daarna kersmis vieren en op 30 december terug naar Holland... Je kent me goed! Ik ga inderdaad gewoon door knallen op oud en nieuw!
    XX

  • 26 November 2006 - 13:59

    Marc Simon:

    Lieve Lotte,
    Ik ben wel een beetje jaloers als ik lees wat je allemaal meemaakt. Leuk dat je zo'n leuke week met Marloes in Buenos Aires hebt gehad. De foto's van de Zuid-reis zijn echt schitterend en het ziet er met al die meiden ontzettend gezellig uit. Nou nog heel veel plezier en Maak maar veel lol en geniet maar goed. Liefs van mij.

  • 26 November 2006 - 18:27

    Chantal Simon:

    Hey lieverd,
    nou het is me wel een top reis zeg, echt ik benijd je. ik hoop zelf ook zoveel leuke dingen mee te maken. hihihihihiihihih. nou heel veel plezier nog daar meisie dikke kus channy

  • 26 November 2006 - 18:52

    Mirry;):

    hey lot!
    echt zo VET al die verhalen ik wist al dat je walvissen en pinquins had gezien maar als ik zie foto's zie zo dichtbij echt VET;)
    en de Black eyed paes (hoe je het ook scijft:P) weet je hoeveel mazzel jij hebt.ik heb zoooon zin in om naar Argentinie te gaan naat naar mijn grote zus:P
    maarja ik vertel ook maar even wat over wat wij hebben gedaan 25 november was pappa jarig en ik heb sinterklaas met hockey geviert en ik heb een tennis racket gekregen. en ik moest voor mijn vormsel in de kerk zijn om mij voortestellen aan iedereen maar dat was niet zo bijzonder wand ik moest gewoon naar voren komen en zeggen Myrthe en ik mocht weer gaan zitten zondag 26 november(vandaag dus)Zijn we met broertjes en zusjes van Gaudi ergns gaan wandelen wand iemand had dat georganiceert en ze leken allemaal precies op Gaudi je kon ze helemaal niet uit elkaar houden heel grappig:P en daarna zijn we naar een museum geweest waar allemaal joden vroeger werden afgevoert naar kampen dat was allemaal heel zielig om te zien maar verder was mijn wiekent heel leuk en met school hebben we lootjes getrokken en ik heb shari en thuis hebben we ook al lootjes getrokken maar dat zeg ik maar niet wand als er straks iemand van ons op deze site komt zien ze he al dus ik zeg het wel een andere keer. ik heb nog veel te vertellen maar dat zeg ik wel een andere keer. heel veel plezier in Argentinia! en laat zo veel mogelijk van je horen he doeidoei van je zusje mirry(K)K(K)

  • 26 November 2006 - 21:03

    Marloes :

    Haha Vet grappig! jaja krijg er gewoon helemaal weer lol van als ik het lees! Besos muy grande vanuit 't Zuiden!!

  • 27 November 2006 - 11:58

    Roos Moens:

    Hola lot! Todo suena muy bien! Creo que te diviertes! Aquí en Málaga también todo bien, me gusta muchísimo. En trés semanas volveré a Holanda para tres semanas. Tú también? Vale, pues, adios chica. besitosss!

  • 27 November 2006 - 18:52

    Karlijn:

    klinkt heel goed je verhaal!! foto´s zijn ook mooi ben jaloers! hoe is je gala nog geweest?
    kusjess

  • 28 November 2006 - 18:02

    Anne-Elise:

    hey Lotte!
    Echt gaaf zeg van al die pinguins en walvissen!
    Dat wil ik ook een keertje doen!:D:P
    Lijkt me heeeel cool!
    En leuk zeg dat je naar een concert ging van de Black eyed peas!!:D
    Dikke mazzel joh!
    Maar hoezo juigen al die argentijnen tijdens het concert niet?:S
    Dat snap ik niet helemaal, das toch juist leuk! lekker helemaal uit je dak gaan:P
    En nog bedankt voor het kaartje!;) Heel leuk om allemaal te lezen wat je hebt meegemaakt!:D
    Maar we(de familie de Groen) wensen je nog een heeeeele fijne tijd in Argentie!
    veel liefs,
    familie de Groen

    ps. wil je als je tijd hebt alsjeblieft een foto van je school uniform op de site zetten? alvast bedankt!(K)

  • 28 November 2006 - 18:57

    ROOS:

    lekkertjee!
    gezellig je stem te horen!
    zal je zo snel mogelijk het pakketje sturen!
    spreek je snel weer! kusjee

  • 29 November 2006 - 15:50

    Anne-Elise:

    hey lotte!
    Haha bedankt dat je er een foto van je schooluniform hebt opgezet!
    Je uniform is echt onwijs leuk!
    Bij jou staat hij ook super CUTE!:D:P:P
    Nou,ik ga weer eens!

    daaaag(K)

    kus van Anne-Elise

  • 01 December 2006 - 14:57

    Sophie:

    heey lotte..!
    hoe gaat het met jou..?
    ik heb je foto's gezien echt gaaf..!
    en wat zijn die pinguins lief zech..!
    nou we missen je wel heel erg hoor..!
    nog heel erg veel plezier daar .

    grietjes sophie:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Heey mensen! Ik ga voor een jaar naar Argentina! Ik maak een leuke site zodat jullie kunnen zien wat ik beleef en daar zoal doe! Kusss

Actief sinds 03 Juli 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 32271

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: