Polo wedstrijd, Bs As(weer:p) & Chillen! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Lotte Simon - WaarBenJij.nu Polo wedstrijd, Bs As(weer:p) & Chillen! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Lotte Simon - WaarBenJij.nu

Polo wedstrijd, Bs As(weer:p) & Chillen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 December 2006 | Argentinië, Córdoba

Heeey Lieve mensen!!

Nou ik zal weer even een spannend verhaal op mijn site zetten maar even niet een AL te lang verhaal:)--> Niet jaloers worden he;)!!

Ik was jullie vergeten te vertellen dat ik de zondag na de zuid-reis naar een polo-wedstrijd ben gaan kijken! Dat was ook echt super leuk om te zien! Als je in Argentinie zit moet je dat natuurlijk wel gezien hebben! Al die mensen rond om zien er ook gelijk heel erg chique uit!! Maar je ziet de foto s wel! Echt heel leuk om te zien!!

Die week daarop ging ik dus naar Bs. As. maar dat heb ik jullie al vertels:)!!

Die week daarna was op dinsdag het laatste examen van mijn school! Ik heb de examens natuurlijk niet gemaakt.. maar ik ben wel naar school om mee te feesten. Ze hadden een heeeele grote vlag gemaakt met het wapen van de school erop en al hun namen. Allemaal liedjes van de school zingen en dansen voor de school!! Was echt leuk om te zien!
Door de weeks is het echt heeeel mooi weer geweest!! Soms iets TE warm..40 graden:s!! Maar gelukkig heb ik hier een zwembad en heb ik altijd veel mensen uitgenodigt om te zwemmen! Marjolijn en Pieter uit NL zijn ook veel langs gekomen om te zwemmen wat erg gezellig was!!
25 november--> Papa jarig!!
Ik had die avond ook een schoolfeest! Hun eindgala zegmaar! Eerst was er een Mis, daarna het diner wat om 11 uur begon(hier zeer normaal!) en elke keer tussen elk gerecht ging iedereen opstaan en werd er gezongen. Ze zingen dan van die liederen van de school, die al jaaaaren oud zijn! Dat is wel heel leuk! Aan het einde van het diner hield de hoofd van de school nog een speech en iedereen ging daarna huilen en elkaar omhelzen! Ze zitten 7 jaar lang in dezelfde klas met dezelfde mensen iedereen vond het dus heel erg om straks niet meer bij elkaar in de klas te zitten!! Nougoed.. om half 2 gingen we met z n allen naar de plaats waar het feest was! Gratis drank, en het ging door tot 8 uur!! Ze feesten hier inderdaad heel goed!! haha

Volgens mij heb ik op dat diner wat verkeerds gegeten want ik ben daaarna 4 dagen ziek geweest:s!!
Woensdagavond was het afscheidsfeestje van Marjolijn en Pieter:(!! Pieter is dit weekend weer terug gegaan naar NL, voor 10 dagen. En marjolijn gaat nu tot eind januari volgens mij verder reizen!! Wel erg jammer dat ze dus niet meer in Cordoba zitten!!!

Donderdag avond gingen we met 28 rotary exchanges naar Bs. As.!!(kwamen dus vrijdagochtend aan!) De meeste waren er nog nooit geweest!
Eerst kregen we natuurlijk een standaart citytour en daarna hadden we vrije tijd! De meeste gingen natuurlijk WINKELEN!!! Maar ik had die week daarvoor met Marloes al genoeg gewinkelt;) en Kim was ook in Bs. As. Dus ik had met Kim afgesproken!! Was ook weer heel erg leuk om haar te zien!! In de avond gingen met z n allen naar een tango show! Ik was ook met Donna en Herman geweest maar gelukkig was het niet dezelfde! Deze was ook echt SUPER mooi om te zien! I Love Tango!! Daarna ben ik nog met Kim, 2 van haar vrienden uit haar hostel en 3 exchange vrienden van mij wat gaan drinken! De anderen wilden slapen omdat we de volgende dag naar Uruguay gingen..Beetje raar want op Zuid-reis Wilde iedereen niks anders dan alleen maar uitgaan haha!!
Maar nu komt HET verhaal:
Met de ferry naar Uruguay 3 uur lang over de grootste kanaal van de wereld! In Uruguay was het allemaal heel leuk,gezellig en mooi!! Toen moesten we weer terug.. En je raad het niet.. ik was mijn paspoort KWIJT!!!! Dus ik mocht niet meer terug!! Ik helemaal in de stress want ik ben altijd zoooo voorzichtig met mijn paspoort!! Nougoed, op een gegeven moment zeg ik tegen degene die alles regelde(Jorge) ja kan ik even in de tas van hun kijken. Maar zij waren al langs de paspoort controle. Hij zo: Kom maar mee. Wij lopen heeeel snel ben ik zo langs de paspoort controle gelopen!!! Dat is al in Nederland of in elk ander lang volgens mij niet te doen maargoed... Nou had ik geen instapkaart, want die krijg je bij de paspoortcontrole! Uiteindelijk ben ik met de instapkaart van Jorge naar binnen gegaan en is hij nog een keer langs de paspoortcontrole gelopen... toen zeiden die mensen natuurlijk, ja dit kan niet je hebt al een instapkaart want je bent hier al langs gekomen!! Geeft hij ze 50 pesos(12,5 euro) en zegt hij: geef me nog een instapkaart. En zo heeft hij gewoon nog een instapkaart gekregen!!(Wat in dit land allemaal kan...) Dus daar stond ik illegaal in Argentinie, zonder paspoort... Die avond dacht ik: oke, niet te veel aan denken gewoon lekker uitgaan. Die avond was ook wel heel erg vet! Ontzettend leuke discotheek en om 7 uur in bed! We moesten allemaal om 8 uur weer opstaan dus na 1 uur slaap voelde ik me niet echt top fit.. Dus ik bedacht me toen echt van: Neeeee ik heb geen paspoort meer!! Komt er een vriendinnetje naar me toe en zegt: ja Lotte echt sorry maar ik heb je paspoort in mijn tas zitten! Ik had gister niet goed gekeken!!!!!!!!! Dus ik heb nu weer mijn paspoort GELUKKIG maargoed ik zit volgens mij nog wel officieel in Uruguay...
Nou kan iemand tegen dit verhaal op???:p

Op zondag zijn we naar de Tigre geweest. Het noorden van Bs. As. Met allemaal kleine kanaaltjes en het rijktste deel ook van Bs. As. Was erg mooi! En in de avond gingen we weer terug naar Cordoba!!

Weer een ontzettend leuk weekend dus:D:D!!!

Uiteindelijk is dit toch nog weer een heel verhaal geworden volgens mij.. haha!! Weer bedankt voor al jullie berichtjes!! Heel erg leuk om elke keer weer te krijgen!!

Beso Grande!

  • 05 December 2006 - 18:57

    Carolijn:

    Hey Lotte,
    Wat een verhaal! Paspoort kwijt :S Gelukkig is hij teruggevonden!!!
    ahahhah en dan snel langs de controle sneaken, en dan gaat die Jorge betalen om nog een instapkaart te krijgen. Zo gaat dat daar ja hahahha :) Fijn dat je je weer beter voelt! Nog veel appels en beschuit/toast gegeten?

    x

  • 05 December 2006 - 19:28

    Lotte:

    Leuk om te vernemen dat je in Tigre geweest bent. Daar nog een reisje met die snelle taxiboten gemaakt. Ben er een paar jaar geleden ook geweest toen mmijn dochter nog in Bs A. woonde. Woont nu zuidelijker in Bariloche.

    Heel veel plezier....dat zal wel lukken.

    Siemen de Jong

  • 05 December 2006 - 19:57

    Sean Paul / Jean Pau:

    Blueeeeeeeeee / heathhhhh

    how are you my sweet darling...
    to be honest i know youre ok because im in your room with you!!!
    hope everything goes well with your new family..
    love you heathy
    \xxxxxxxxxx

  • 05 December 2006 - 19:57

    Sean Paul / Jean Pau:

    Blueeeeeeeeee / heathhhhh

    how are you my sweet darling...
    to be honest i know youre ok because im in your room with you!!!
    hope everything goes well with your new family..
    love you heathy
    \xxxxxxxxxx

  • 05 December 2006 - 20:41

    Carlijn:

    zo lotte al een nieuw vriendje Sean paul? hij houd iig van jou! :D maar vast niet zoveel als ik! leuk om je verhaaltjes weer te lezen lekker uitgebreid. we bellen snel en mijn microfoon ga ik morgen aanschaffen
    xxx kusjes voor jou

  • 06 December 2006 - 12:51

    Femke:

    Uruguay, dat klinkt als iets/iemand van de Lord of the Rings...
    Maar goed, gelukkig heb je je paspoort nog! Straks kun je niet meer terug naar Nederland! Dan ga ik echt janken!!

    Lot, genietse van je feestjes!

  • 06 December 2006 - 14:04

    Karlijn:

    heyy lotte!
    pff wat een verhaal, gelukkig is t uiteindelijk goed gekomen!
    een warme kerst voor jou dit jaar is vast ook wel apart om mee te maken!:)leuke foto´s!!
    geniettt!, dikke kuss

  • 06 December 2006 - 14:14

    Yvon:

    Hahaha spannend hoor!!Die foto's zien er harstikke gezellig uit!Ik ben nu nog ff snel mijn laatste gedichten aan het afmaken,vanavond gaan we in E'de Sinterklaas vieren whoehw!Meid,genietze van alles!Dikke kus Yvon

  • 07 December 2006 - 21:14

    Bertien:

    Dus toch maar even via deze site reageren. Fijn dat je zulke leuke dingen doet , geniet flink en zet vooral veel foto's op de site. Vind ik heel leuk.Groetewn van ons allemaalxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 December 2006 - 21:21

    Anne-fleur:

    chick ik had het hele verhaal al gehoord maar toch weer spannen om het terug te lezen;)
    volgens mij heb je het nu alleen nog maar leuk dan want zo positief heb ik je nog niet gehoord, gelukkig maar!
    ondanks ik je ontzettend mis vind ik het ook wel weer cool dat je daar zit
    heeeeeeel veel kusjes
    Anne-Fleur(L)

  • 07 December 2006 - 22:23

    Tjar:

    Heee Liefje!
    Wat een leuk verhaal weer! Kan echt merken dat je het steeds meer naar je zin krijgt, veeeeeery nice :D! Wat een verhaal van dat paspoort.. kun je ook alleen daar meemaken met dat omkopen haha! Hoe gaat het in je nieuwe gezin? En wie is SEAN PAUL hihi :D?
    Spreek je gauw weer lieve lot! Mis je wel hoor!

    Kusjess!

  • 08 December 2006 - 21:23

    Marlie:

    hai meis!

    Wat klinkt dat allemaal weer super gezellig! En leuk dat je Kim hebt gezen in Buenos Aires! Weet je al of je weer wilt komen als wij er zijn? Hoop het wel, lijkt me gezellig! Ben je al in je nieuwe gezin trouwens? Hoop dat het daar leuk is! Wij zijn nu weer terug in Bolivia. Vorige week in Peru geweest, bij Machu Picchu! Zooooo mooi! En over een paar dagen zijn we al weer terug in Argentinie! Tijd gaat heel snel!

    Nou, hoop van je te horen!

    x Carin en Marlie

  • 08 December 2006 - 21:42

    Chantal Simon:

    Jeetje jeetje, lott toch jij maakt echt de gekste en de leukste dingen mee hahahaha en wat een leuke foto's, echt heel leuk om te zien.
    dikke kus xxxxxxxx channy

  • 09 December 2006 - 13:46

    Myrthe:P:

    hey lot!
    erg leuk om al die verhalen te horen en al die foto's te bekijken.
    heb je al gehoort dat ik zwarte piet ben geweest samen met anne-lies ik had een mooi roze pak aan:D en met lootjes trekken was ook erg leuk gister waren we naar het toneel stuk van pappa geweest omdat ik voor vandaag niet mag dat is voor 16 jaar en ouder ofzo anne-lies ging ook mee maar anne-fleur niet die wou het vandaag graag zien. maar ik vond het wel heel leuk het leukste was natuurlijk het stuk met pappa er in marja ik snapte ook heel veel niet.:P
    dat verhaal van dat paspoort had ik al gehoort echt erg:P
    maarja ik ga doeidoei

    kus: je lieve zusje mirry!

  • 12 December 2006 - 02:10

    Pia Giron:

    lotte!
    hola como andas? yo bien! bueno te cuento qe me gusta ser tu nueva hemana!!te quiero mucho lotte!!!

    piu giron

  • 24 December 2006 - 21:31

    Cecilevanbaal@planet:

    Hallo Lotte, wat heb jij een fantastische tijd daar in Argentina. Vorig jaar om deze tijd waren wij er. Ik herken veel op je foto's van Patagonie.
    Leuk hoor. ik denk er met wehmoed aan terug.
    Hele fijne kerstdagen,zal wel vreemd zijn in de warmte. De allerbeste wensen voor 2007.
    Dikke zoen en take care,
    Cecile.

  • 28 December 2006 - 18:36

    Mariet:

    Niet zo eng doen met je paspoort Lotte. Je moeder is gek op dat soort verhalen maar niet over haar eigen dochter.
    Verder wens ik je een hele fijne tijd bij je nieuwe familie en heel veel geluk voor het nieuwe jaar.
    liefs Mariet

  • 29 December 2006 - 12:37

    Roos :

    Lieve Lotte !
    hoe gaat het nu?
    moeten maar weer snel skypen even verhaaltjes horen en vertellen;)
    kusje, ook voor sean paul;)

  • 31 December 2006 - 11:53

    Carin:

    Heey Lot!

    Hoe waren je kerstdagen bij 30 graden? Wij zijn inmiddels weer in het koude nederland,na een dag vertraging! Het is hier wel koud en nat hoor vergeleken met Argentinie! Heel veel plezier met oud&nieuw, maak er een mooi feestje van!

    dikke kus

  • 02 Januari 2007 - 13:35

    Marlie:

    Gelukkig nieuwjaar!!!

    Beso grande

  • 02 Januari 2007 - 14:31

    Daniel:

    GELUKKIG NIEUWJAAR!

  • 02 Januari 2007 - 16:46

    Pipo:

    hey lottu¡estaba viendo las fotos y no hay muchas del colegio¡¡¡¡¡¡¡¡¡y tampoco de los chicos del monse¡¡¡¡no importa...tenemos que ver cuando hacemos un asado asi nos reencontramos todos de nuevo...un beso enorme,lieve lottu...

  • 02 Januari 2007 - 21:13

    Bertine:

    Lieve, lieve lot,een heel gelukkig,gezond en fijn 2007. Over 7 weken zien we je. We zijn aan het aftellen tot gauw.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 Januari 2007 - 23:51

    Guiguitte:

    Jeetje, Wat doe jij leuke dingen zeg, Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Nog een paar weekjes en heel de familie komt je bezoeken jippie!! Ga vooral door met al die blog's want ik wil nog veel meer weten. Dikke kus guiguitte x

  • 06 Januari 2007 - 01:14

    Caren:

    Hallo Lotte Popje,

    Ik wist natuurlijk al van je site en het heeft heel lang geduurd voordat ik hem van Guiguitte kon ontfutselen. Eerlijk gezegd hebben we het zo gigantisch druk gehad dat ik geen tijd heb gehad om al je verhalen te lezen, van Guiguitte hoor ik af en toe een kreet, maar dat je het fantastisch hebt begrijp ik wel. Het zal wel vreemd zijn geweest je eerste kerst zonder Anne-Fleur, Yorick, Meerthe, Pa en Ma. fijn dat ze binnenkort naar je goe komen. Heb je al Tango gedanst?? Een must als je in Argentinie bent. Ik vind de meest bijzondere tango stijl de Milonguero (de dans van de omhelzing) wordt niet door alle tangodansers gedanst. Ben benieuwd naar je verhalen en ga binnenkort de tijd nemen om te lezen. Guiguitte is onlangs in Boekelo geweest, ze vond het erg leuk om Anne-Fleur weer te zien na zo'n lange tijd. Geniet lekker meisje, al laat ik niet erg vaak veel van me horen ik denk heel veel aan je. Dikke kus en alle goeds dat je je wenst voor het nieuwe jaar. Caren

  • 06 Januari 2007 - 22:40

    Marthe:

    Ha lot!!

    Weetje ik zie hier DE oplossing een paspoortmapje dat je onder je kleren kunt doen! Reuze handig en ook helemaal niet voor nerds!! haha Weet je nog ik als dikke onervaren nerd opweg naar barcelona! Haha doet me ook weer denken aan de eerste dag, jeejte wat was dat een ramp. Die tassen door de metro slepend, keihard zwetend! En ik moest mijn tas natuurlijk de hele tijd tillen, omdat ik het lachen vond om van de eerste trap af te rijden, waarbij m'n wieltje brak!! My god.. en die gasten bij de lift! Hadden bijna jou purol meegenomen!! En mijn chocopinda;s en mobiel!!WAt een hectiek!
    Gelukkig ben je nu na al je ervaringen in argentinie zo'n coole chick geworden dat je niet totaal in paniek raakt als er een man van het gas aanbelt om binnen te komen!! Hahaha.. wat een mutsen waren we ook! Maar genoeg gedol! Lot ik vind het echt super leuk om te lezen wat je allemaal doet en dat je het zo naar je zin hebt! Begin je wel te missen hoor hier in NL! Liefs Mart

  • 12 Januari 2007 - 14:07

    Marloes:

    Hey lot, alles goed? Ben weer back in Dolores, joepie! Mijn ouders weer terug naar NL.. :( was wel weer even zwaar, maar goed het was wel erg fijn om ze weer te zien. Was leuke heh ff Cordoba met zn allen, behalve dat ik even ziek werd dan. Maar je hebt egt een leuke familie. Ik verhuis morgen waarschijnlijk naar Veronnica. Wens je familie nog maar een gelukkig en gezond nieuwjaar! (is het nooit te laat voor);) dikke kus, loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Heey mensen! Ik ga voor een jaar naar Argentina! Ik maak een leuke site zodat jullie kunnen zien wat ik beleef en daar zoal doe! Kusss

Actief sinds 03 Juli 2006
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 32267

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: